Főoldal

     Arany Sárfehér

·Arany sárfehér

·Elérhetőségünk

·Ajánlataink



     Modulok
· Főoldal
· Arany sárfehér
· Archív hírek
· Elérhetőségünk
· Keresés
· Leírások
· Linkek
· Rovatok
· Statisztika
· Szavazások
· Személyes adataid
· Szövetkezetünkről
· Top 10

     Ki olvas minket?
Jelenleg 68 vendég és 0 regisztrált tag olvas minket.

Névtelen látogató vagy. Ingyenesen regisztrálhatsz itt!

     Elérhető nyelvek

 Szövetkezeti tájékoztató november

Felhívás

Arany sárfehér Szőlő és Bortermelők Szövetkezet tájékoztatója
„a gyengék erőssége az egység”


Kérjük tagjainkat, hogy az izsáki hegyközség által kiírt szerves anyag granulátumot határidőig igyekezzenek átvenni és gazdaságossági okokból is javasoljuk, hogy elsősorban pótlások, ültetvény táblán belüli gyenge foltok javítására használják, illetve dolgozzák be.



A Gazdaestéket 2015. január második felében indítjuk és egyéb szakmai rendezvények mellett, igyekszünk, az elmúlt év tapasztalatait kielemezni meghívott előadok bevonásával. Több tagunk kérésére különösen a szakszerűnek vélt hatástalan növényvédelem okaira is keressük a választ. A drága, új szerekkel történ védelem se hozta meg az ígért hatásokat. Feltételezhetően a szélsőséges időjárás mögé bújva, a gyártók visszaélhettek a szerek hatóanyag tartalmával, szavatossági idejével.    


Módosult a szőlészeti és a borászati adatszolgáltatásról, valamint a származási bizonyítványok kiadásának rendjéről, továbbá a borászati termékek előállításáról, forgalomba hozataláról és jelöléséről szóló 127/2009. (IX.29) FVM rendeletet. A 2014. november 5-től hatályos jogszabály egységes szerkezete az internetről letölthető.


A HNT sajtóközleménye az AKI által végzett legújabb borfogyasztói szokásokról készített kutatásának eredményeiről az alábbiakban olvashatunk.

„ Az AKI borismeretre, és fogyasztási szokásokra vonatkozó kutatása alapvetően a várt papírformát hozta, de tartogatott néhány meglepetést, és tanulságokkal is szolgált a jövőre nézve. Általános ismeretek: A válaszadók 65,5 %-ának vannak kedvenc bor fajtái, viszont azok aránya, akik mindig ugyanazon termelőktől vásárolnak, ettől elmarad 35,8 %. A megkérdezettek közel kétharmada nem ismeri az uniós oltalom alatt álló eredet megjelöléseket vagy földrajzi árujelzővel ellátott borainkat. A mintában szereplő személyek mindössze 8,6 %-a vallotta azt, hogy teljes mértékben ki tud igazodni a borvidékek, borrégiók között. Magyarországi 22 borvidék ismereteivel kapcsolatban az alábbi eredményre jutottak: A kérdésre válaszolók 40 %-a nem ismeri hány borvidék van valójában. A megkérdezettek közel egynegyede szerint 32 borvidék van az országban, és csak a válaszolók egyötöde találta el a helyes választ. Amikor spontán kellett ilyen a területeket felidézni, akkor az alanyok alapvetően 5 borrégiót tudtak megemlíteni. A megkérdezettek 78,0 %-a említette Tokajt, 51,9 %-a Egert, 40,1 %-a Villányt, 37,2 %-a Badacsonyt és 22,5% Szekszárdot. Látszik, hogy olyan borvidékekről feledkeznek meg, mint Sopron, Somló, Balatonfüred vagy Balaton-felvidék. Persze akadtak olyan borvidékek, amelyek spontán felidézése alacsony volt, de lista alapján ráismertek. Balatonboglár bortermőhelyét mindössze 11,3 % említette meg, de 48,8 % felismerte lista alapján. Az egyes térségekre jellemző ismertségi és fogyasztási adatok összehasonlításából azt is meg lehetett tudni, hogy mennyire sikeres egy-egy borvidék kommunikációja, és marketing aktivitása. A nagy ismertséggel rendelkező vidékek borait nem fogyasztják olyan nagy arányban, mint amennyire ismertek. E mellet azonban számos borvidék van, amelyek borait többen és gyakrabban fogyasztják, mint amennyire képesek felidézni. Ezen bortermelő vidékek kommunikációja nem elég markáns, nem elég kiugró, mert az ismertségük alul múlja a valós „teljesítményüket”. Fizetési hajlandóság: A fizetési hajlandóság tekintetében azt találták, hogy az emberek 60 %-a kevesebb mint 1000 forintot képes kiadni egy üveg borért. Azok aránya, akiknek ennél egy kicsivel többet, de 2000 forintnál kevesebbet ér egy üveg bor 28 %. A válaszadók tizede ennél is többet hajlandó kiadni, de 5000 forintnál többet már nem. Ugyanakkor a fizetési kedv javul, amennyiben nem magának vásárol az illető. A válaszadók 43,2 %-a 1000-2000 forintot, míg 31,4 %-a 2001-5000 forintot is költ, ha ajándékba veszi a bort. Még a válaszadók kevesebbet költő fele is, akik legfeljebb 1000 forintot hajlandóak kiadni egy üveg borért, ha azt saját fogyasztásra veszik, hajlandóak áldozni az ajándékba szánt borra, és akár 2000 forintot is költenek rá. Beszerzés helye: Leggyakrabban Hiper- és Szupermarketekben vásárolnak. Ezt követi a borászoktól való közvetlen beszerzés. Csak ezután jön a kisboltos, vagy a borszaküzletekben való vásárlás a gyakoriságot illetően. Érdekességek: A megkérdezettek kicsit több mint ötöde (22%) inkább nem olvassa el a címkén szereplő információkat! A borfogyasztók: A megkérdezetteket szokásaik, preferenciáik, és attitűdjük alapján három nagy csoportba lehetett beosztani. 1. „Borszakértők” 16%, 2. „Igényes” borfogyasztók 38%, 3. „Nem tudatos” borfogyasztók 46%, Részletesebb jellemzés: 1. Jellemzően 36-50 közötti, vagy már nyugdíjas korú férfiak. Legfeljebb 1 hete ittak utoljára bort, és általában 1-5 liter bort fogyaszt egy hónapban. 58%-ban kedvelik a száraz borokat, és közel egynegyedük nem. Viszont csak egyharmaduk kedveli az édes borokat, míg 50%- uk nem. 2. Átlagosan 0,6-1 liter bort fogyaszt el egy hónap alatt, és jellemzően egy hónapnál régebben ittak bort utoljára. 54%-uk nem kedveli a száraz borokat, 35%-uk viszont igen. Ugyanakkor 60%-uk az édes borokat részesíti előnyben, míg 30%-uk nem azt. 3. Jellemzően 25 év alattiak, de már középiskolai, gimnáziumi végzettségűek, noha ebben a csoportban volt a nyolc általánost végzettek aránya is a legnagyobb. A nők felülreprezentáltak ebben a szegmensben. Ugyanakkor ritkábban fogyasztanak bort. Pl.: 35 %-uk egy hónapja, 28 %-uk több mint fél éve nem ivott bort. 67,2 %-uk kevesebb, mint 0,5 litert fogyaszt havonta. Közel kétharmaduk szereti az édes borokat, és több mint kétharmaduk nem kedveli a száraz borokat. Preferenciák: Négy alapvető szempontot hasonlítottak páronként egymáshoz, amikor a fogyasztási/vásárlási preferenciákat vizsgálták. Így az ár, a bor-/szőlőfajta, a termőhely/borvidék, illetve termelő/pincészet kategóriák döntést befolyásoló hatását vetették össze. Ebből végül az alábbi erősorrend alakult ki: Legfontosabb borválasztási szempont a fajta jelleg, ezt követi a termőhely, majd az ár, és végül a pincészet. Ez a fajta preferencia sorrend teljes mértékben érvényesül az „igényes” borfogyasztói szegmensben. A két másik szegmensben egy kicsit átrendeződik a fenti szempontrendszer. A „Borszakértő” fogyasztókra jellemző sorrend: termőhely, fajta jelleg, pincészet, ár. Míg a „Nem tudatos” vásárlók esetében a fajtaválasztás dominálja a vásárlást, amit az ár követ, és csak ez után jön a borvidék beazonosítása, végül pedig a termelő. Tanulságok: Láthatjuk tehát, hogy a preferenciák célcsoportonkénti ismerete segítségére lehet a borászoknak, és a kereskedőknek egyaránt, amikor egy-egy tétel „marketingjét” (célközönségét) megtervezik. Ugyanis tételenként más és más szempontokat érdemes érvényesíteni a címkéken. Különböző dolgokra kell koncentrálni a presztízs célokra szánt, vagy az alacsonyabb árfekvésre fókuszáló borkészítmények esetén.

A kutatási eredmények megerősítették, hogy a számtalanszor hangsúlyozott borászati összefogások, a tudásmegosztás és valamennyi segítő szándékú egyéb aktivitás egyírányába „vezérlése” a borászati társadalom együttes érdeke. Csak ezeken keresztül erősíthetők, jeleníthetők meg azok az értékek, amelyek a fogyasztók számára elsődlegesek. A fajták és a borvidékek hatékony kommunikációja nem egyéni pincészeti megjelenéseken keresztül érhető el, hanem pont fordítva. A közös érdekeken alapuló, egymást erősítő és jól fókuszált marketing aktivitások segítik az egyes pincészeteket. Erre a gyakorlatra példaként szolgál az osztrák borászati ágazat újrarendeződése, és az e sikert támogató következetes bormarketing.”


Kérjük a pályázatban érintett fiatal gazdatagjainkat, akik még nem jelentkeztek be, a szőlőértékesítés bizonylatolása, vagy engedményezési szerződés kitöltése, lezárása érdekében jelentkezzenek telefonon, vagy emailban a szövetkezet elérhetőségén.

A szövetkezet tagjai kérdéseikkel, személyesen, telefonon, vagy interneten is (aranysarfeher@sv-net.hu) kereshetnek bennünket. A www.aranysarfeher.hu weblapon is igyekszünk friss információkkal segíteni tagjaink tájékozódását.                                                                                                    

                    Vezetőség




 
     Belépés
Felhasználónév

Jelszó

Még nem vagy tag? Regisztrálj, ingyenes!

     Kapcsolódó linkek
· Több hír: Felhívás
· Több hír: administrator


Legolvasottabb hír ebben a rovatban:
Felhívás:

Eladó pincészet Tokaj-hegyalján


     Hír értékelése
Értékelés: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a hírt:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


     Parancsok

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat






Ez a weboldal a PHP-Nuke Web portál rendszer segítségével jött létre

Minden jog fenntartva © 2002 PHP-Nuke.
Ez a weboldal a PHP-Nuke Web portál rendszer segítségével jött létre, mely a GNU/GPl licensze alatt áll.
Weboldalunk hírei elérhetőek a következő fájlok segítségével is: backend.php vagy az ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Oldalkészítés: 0.27 másodperc